Chia semínka, balzám na tělo i na duši

Chia semínka, balzám na tělo i na duši
Ohodnoť článek

Semínka Chia mají vysoce hydrofilní vlastnosti. Vážou na sebe vodu a zabraňují dehydrataci organismu. Pro sportovce jsou jako dělané. Jakmile je smícháte s tekutinou, po pár minutách naváží vodu. Můžete je míchat s čistou vodou, mlékem, ovocnou či zeleninovou šťávou, jogurtem, cottage sýrem, do obilných kaší apodobně.

Semínka Chia vytvoří jemnou gelovou vrstvu a ta se časem spojuje v kompaktní a lehký gel. Hydrofilní vlastnosti semínek oceníte v létě, v případě zvýšeného pocení, během sportovního či fyzického výkonu, tance, ale i psychického vypětí. Jakmile se potíte a dochází ke ztrátám tekutin a minerálů. Konzumací Chia semínek přispívá k vnitřní hydrataci vašeho těla a lepšímu zvládnutí fyzického výkonu.

Stejně se vytváří i gel v lidském žaludku, jakmile semínka dojdou do styku se žaludečními šťávami. Pokud jsou semínka konzumována bez tekutiny, je vhodné je zapít tekutinou k podpoře hydrofilního účinku. Jemný gel v žaludku působí jako fyzická bariéra, zpomaluje proces trávicích enzymů, a sytí tělo po delší dobu. Zpomalí se trávení zkonzumovaných polysacharidů na glukózu a to ovlivňuje hladinu cukru v krvi. Chia semínka jsou tedy vhodná pro diabetiky, sportovce, osoby na dietě, ale i pro děti, těhotné i kojící matky.

Obsah látek

Semínka Chia obsahují 21g tuků, ve 100g. 62 % z nich tvoří rostlinné Omega-3 mastné kyseliny, tedy zdravé nenasycené tuky, které se tráví pomaleji než cukry. To je důvod proč jsou konzumována před fyzickým a sportovním výkonem a během něj v podobě nápoje. Zajistí tělu stálý příjem tekutin a zdravé energie. Mají velké sytící vlastnosti díky zdravým tuků, ale také pro vysoký obsah vlákniny. Celých 32 %.

Chia semínka mají významné protizánětlivé účinky díky obsahu zdraví prospěšných antioxidantů, zejména vitaminu C a E a skořicových kyselin. Mají díky svému nutričnímu obsahu pozitivní vliv na zdraví pokožky, vlasů i nehtů.

Chia semínka, energie na celý den

Chia semínka pomáhají udržovat energii v našem organismu po celý den. Živiny podporují i kardiovaskulární systém, činnost mozku a stabilizaci hladiny cukru v krvi. Chia také dokáže zpomalit vliv cukrů na trávicí systém, pokud je s cukry společně konzumujeme. Chia gel dokáže vytvářet fyzickou bariéru také mezi sacharidy a trávícími enzymy, které je rozkládají, a zpomaluje se tím přeměna sacharidů na jednoduché cukry. Energie z potravy se uvolňuje postupně a vede tak k mnohem lepšímu využití této energie.

Štítky:

Komentáře