Klady a zápory syrové stravy – Raw food

Klady a zápory syrové stravy – Raw food
Ohodnoť článek

Ať už jste příznivcem nebo odpůrcem, vezměte syrovou stravu alespoň částečně na milost. Se zdravým stylem života se doslova roztrhl pytel. Pokud si ale zachováte zdravý selský rozum, syrová strava vám může pomoci. RAW food je opravdu syrová strava, která nepřejde tepelnou úpravou 45˚C, aby nebyly zničeny enzymy, minerály a vitaminy. Protože známe všichni bod varu, strava je prostě syrová.

Raw food je většinou vegetariánská nebo i veganská strava a zakládá se na tepelně neupraveném jídle. Preferuje se v ní ovoce, zelenina, ořechy, semínka, luštěniny, obiloviny, mořské řasy i mléčné výrobky spíše rostlinného původu. Tělu je tak zaručeno velké množství živých vitaminů a enzymů. Způsob přípravy je velmi rychlý a svačinu do školy či do práce si tak přichystáte velmi rychle.

Jestliže ale přejdete ze dne na den, tělo to prostě nedá. Reaguje negativně, může dojít ke ztrátě vitality, svalové hmoty i nemocím. Pořád je nutné myslet na pozvolnost a míru našeho jednání. Proto je dobré více Raw food zařadit, ale velmi pomalu měnit procentuální zastoupení vařené a syrové stravy. Pro každého také taková strava není vyhovující. Chce to disciplínu a široké spektrum potravin, jinak tělo strádá.

Výhodou Raw food je:

  • vysoký obsah živin, živých enzymů, vitaminů, minerálů a stopových prvků
  • zvýšení přísunu energie, alespoň na začátku
  • nižší obsah příjmu tuků
  • vysoký obsah vlákniny a kyseliny listové
  • odlehčení stravy od tradičních těžkých jídel a fast foodu
  • jednoduché a snadné snížení váhy, pokud se nebudeme cpát pouze sladkým

Rizika Raw food jsou:

  • velmi nízký příjem bílkovin a vápníku, který se časem může výrazně a nepříjemně projevit
  • opravdu náročné trávení spousty ovoce, zeleniny, luštěnin, obilovin i ořechů
  • snížená možnost a množství vstřebávání určitých vitaminů, což se opět projevuje až po čase
  • mnoha lidem způsob syrové stravy způsobuje velké omezení a odříkání

Syrová strava má obrovská potenciál a opravdové zařazení do našeho jídelníčku je velkým plusem. Může našemu tělu prospívat, ale je nutné naslouchat svému tělu, chodit na pravidelné testy a zjišťovat, zda na váš organismus nemá negativní dopad. Často se to projeví až ve chvíli, kdy se s tím těžce bojuje a vrací tělo do normálu.

Komentáře