Léky proti bolesti nebo zdravý životní styl?

Léky proti bolesti nebo zdravý životní styl?
Ohodnoť článek

Už jste nad tím někdy přemýšleli? Polknout prášek proti bolesti nebo hrst potravinových doplňků je tak jednoduché. Při neustálé podprahové masáži reklamních médií nám už ani nepřipadne, že to není úplně v pořádku.

Jakmile přijdete k lékaři, po sadě vyšetření dostanete pilulky. Lékaři mají nedostatek času na pacienty. Často ale i my sami chceme rychle fungovat. Raději sáhneme po pilulce než po pátrání po příčině. Nezdravý životní styl je i nám samotným přednější, než chuť něco změnit. Opravdu se nechceme vzdát fast foodu a zrychleného způsobu života?

Léčení následků místo příčin

Při polknutí prášku proti bolesti neustále běží bolest na pozadí. Příčina není odhalena a problém se neřeší. Když nás bolí krční páteř, často hodně sedíme u počítače a málo se hýbeme. Domníváme se, že změnou našich stravovacích návyků a způsobu života si kvalitu našeho bytí zhoršíme?

Poslední studie jasně prokazují, že máme snahu a pokud změníme styl života, výsledky jsou úžasné. Všichni lidé, kteří se zbavili svých nezdravých stravovacích návyků a začali se více hýbat, zaznamenali lepší fyzické zdraví i psychické rozpoložení. Všichni, kteří místo změny stylu života začnou pouze užívat léky a potravinové doplňky, zlepšení fyzické ani psychické kondice a nakonec i kvality života nezaznamenali.

Nepodceňujte zdravý životní styl

Zdravý životní styl nepodceňujte. Může být velmi účinný. Právě přechod ke zdravému stravování a pohybu v tělocvičně i na čerstvém vzduchu má velký význam pro naši fyzickou i psychickou kondici.

Nové vědecké studie se shodují, že nejlepší způsob, jak léčit většinu potíží, je v základu zdravá strava a pak až kombinace s léky. Velmi dobré je zařazení hodně ovoce, zeleniny, luštěnin a různých ořechů a semínek do naší stravy. Jde o mnohem efektivnější řešení než veškeré léky.

Tento způsob stravování má například na cholesterol dokonce větší vliv než náročný sportovní trénink. Konzumací přírodní vlákniny ve velkém množství formou syrové zeleniny, ovoce, semínek a ořechů se nejprve mnohonásobně zlepší vysoký cholesterol a to již během prvních týdnů.

Zařaďte tedy:

  • lepší stravovací návyky, více ovoce a zeleniny, semínek, ořechů, celozrnných potravin a luštěnin
  • začněte se více hýbat
  • dbejte ta pravidelný pitný režim
  • více se pohybujte na čerstvém vzduchu

Pokud se aktivně zapojíme a změníme náš životní styl, budou výsledky opravdu viditelné. Místo pilulek zamiřme tedy do tělocvičny, na procházku a k obědu si dejme třeba zeleninový salát se sýrem či kostkami masa. Uděláme tak mnohem víc pro naše zdraví než když polkneme prášek.

Štítky:,

Komentáře