Mražené potraviny jako ovoce a zelenina ušetří čas

Mražené potraviny jako ovoce a zelenina ušetří čas
Ohodnoť článek

Jak vnímáte mražené potraviny? Způsob uchování potravin pomocí mražení zachovává velké procento živin. V našem zrychleném světě, ale z hlediska zdraví a vaření nejsou zmražené suroviny žádným velkým zlem. Rozhodně lepší volba než fast food a spousta polotovarů. Usnadní nám v mnoha případech práci a překvapivě mohou být i zdravější, nevěříte?

Mražené potraviny

Jestliže už znovu stojíte u regálů s ovocem a zeleninou a vše je ovadlé, ani se nám nechce kupovat. Navíc je ovoce často bez chuti a v nezralém stavu. Zamíříte-li tedy k mrazáku, osahejte sáčky, ať vyloučíte koupení rozmrazené a znovu zmrzlé zeleniny. Najdete-li spojené hroudy, nekupujte ji. Ucítíte v sáčku i kusy ledu. Kvalita a obsah vitaminů při opakovaném rozmrazování výrazně klesá.
V zásadě se mražení nemusíme obávat. Mražené ovoce i zelenina si při zamražení uchová hodně živin. Každá zelenina i ovoce na mražení reaguje sice trochu odlišně, ale většina neztratí velké množství vitaminů, některé mražením ani neztrácí kvalitu. Vitaminy, o které přijdeme, nejsou tak v tak markantní míře. Stačí si dát o kousek víc brokolice, květáku či kořenové zeleniny a vyjde to úplně na stejno, jako si dát zeleninu čerstvou. Mražená zelenina je levná, dostupná a nezkazí se. Výborné je připravit zeleninu v páře.

Jak kupovat mražené ovoce a zeleninu

Dali jste se na zdravý životní styl, ale nechcete trávit celé hodiny v kuchyni přípravou zdravého jídla? Využijte balenou mraženou zeleninu i ovoce. Přečtěte si vždy, jaké je složení zeleniny, protože hodně směsí obsahuje abnormální množství mrkve. Ve složení by mělo být v procentech vždy uvedeno, kolik které zeleniny balení obsahuje. Pokud je ve výrobku více než 5 procent vody, na výrobku musí být uveden i údaj o čisté hmotnosti produktu.

Podle průzkumů od Joy Rickman z University of California-Davis, třeba čerstvý hrášek ztratí během 48 hodin po sklizni víc, než půlku vitamínu C. Špenát ztrácí všechen vitamin C, když je skladovaný při pokojové teplotě víc než 4 dny. Z toho můžeme usoudit, že sklidit a zamrazit je pak lepší způsob, jak uchovat potraviny.

Blanšírování

Blanšírování dokáže odstranit povrchové nečistoty včetně pesticidů a bakterií a zachová čerstvost. Zmrazení zabrzdí růst mikroorganismů. Blanšírování je účinné proti snížení nutričních hodnot zeleniny. I když během blanšírování zelenina ztratí pár ve vodě rozpustných vitaminů, má tato úprava ochranný účinek na zachování obsahu živin. Zmrazení zachová stopové prvky a antioxidanty při skladování.

Komentáře